Katagoriler

25 Nisan 2016 Pazartesi

Motive Olmanın Yolları..

Bildiğimiz üzere sağlıklı yaşamdan sonuç almak uzun zaman gerektiriyor ve bu zaman süresi içinde sabırlı, azimli, kararlı ve hırslı biri olarak pes etmemiz gerekiyor. Maalesef  hepimiz bu kadar uzun zamanda pes etmeden devam edemiyoruz. Ne kadar kararlı olsakta, hırsımız olsada zaman zaman bir çöküş yaşıyoruz. Birilerinin bizi motive etmesini bekliyoruz. En basiti birinin “Aa! Ne kadarda zayıflamışsın” diyerek ruhumuzu okşaması bile bize çok şey katıyor.
  Ben motive olma konusunda problemler yaşayan insanlardan biriydim her zaman. Ruhum kolay kolay okşanmaz hep duymadığım sözler duymak isterim. Bunu karşımdakinin yapmasıda çok zor oluyor tabiki. O yüzden kendimi motive edecek farklı yollar denerim her zaman. Bu yazımda bunları sizinle paylaşmak istedim..
1) Kendinize sizi motive eden cümleler bulun ve bunu en çok kullandığınız yere asın. Ben ranzama yapıştırdım. Alt ranzada kaldığım için tavana yazıları yapıştırdım ve uyandığımda yada uyumadan önce hedeflerimi her zaman okuyorum ve pes etmemem gerektiğini her daim hatırlıyorum.
2) Kendinize idol biri seçin.  Kim olduğu önemli değil herhangi bir sanatçı veya çerenizde kilo verip sağlığına kavuşmuş biri olabilir. Benim idolüm instagramda hayranlıkla takip ettiğim bir bayan arkadaştı. İsmini vermeyeceğim maalesef çünkü kendisiyle iletişimim hiç olmadı.  Onu sürekli takip ediyordum ne yediğini, hangi sporları yaptığını herşeyiyle izliyordum.
3)Hayalinizdeki fit vücuda sahip olan kişinin fotoğrafını çıkartıp yazılarınızın yanına asabilirsiniz. Benim telefon ekranım fit vücutlu iki bayandan ibarettir. Telefon sürekli benimle olduğu için onlara bakıp o vücuda sahip olmam gerektiğini düşünerek kendimi motive ediyorum.
4)Eski kilolu halinizden bir fotoğrafınızı her zaman göz önünde bulundurun. Benim kilolu olan tüm resimlerim odamda vardır. Ne zaman olduğum yerde sayıklıyormuşum gibi hissetsem durup fotoğraflardan birine bakarım. Bu şekilde aslında çok yol ilerlediğimi ve sadece ufak bir çöküntü yaşadığımı görebiliyorum. Eski halime bakmak beni dahada hırslandırıyor.
5)Oturup neden bu yola başladığınızı, kendinizi nasıl hayal ettiğinizi, giymek istediğiniz kıyafetleri ve bedenleri yazın. Bana en büyük motive bu olmuştur. Bu yola başlama sebebim belki çok sıradandı 1  sene önce ama şuan harika bir nedenim var ve giymek istediğim kıyafetlerin daha şık olması için fit bir vücudum olmalı.
6)Kendinize bir beden küçük kıyafet alın. Ve onun içine girmeye hazır hissedene kadar onu denemeyin. Benim bir beden küçük tsörtüm olmuştu. Yurda giderken içine zar zor girdiğim tsörte eve dönüşte rahatlıkla girdim ve bol geldi. Bu duygu harika ve insanı çok iyi hırslandırıyor.
7)Günlük tutun. Gün içinde sağlıklı yaşam adına neler yaptınız bunları yazın. Ben defterime fit kızların kusurlarını yazıyordum ve ben böyle olmayacağım diyordum.. Yada kaçamak yaptıysam yarın için kendimi  cezalandırıyordum. Örnek; Yarın 500 ip atlayacağım, yarın 20000 adım atacağım gibi.
8)Sizi uzun zaman görmeyen arkadaşlarınızla konuşun. Genelde sizi gördüklerinde şok olabilirler çok kilo verdiyseniz ruhunuzu baya okşayıp sizi pohpohlarlar. Bence en mükemmel ve doğal motivedir bu.
 9)Kesinlikle tartıdaki rakamlara takılmayın. Ben 77 kiloyum ama gören daha az olduğumu iddia ediyor. Hatta bir keresinde hiç unutmam bir abla benimle baya inatlaştı tarttı hatta şok oldu çok komik bir durumdu. Dış görünüşünüz tartıdaki rakamı yansıtmaz. Tartıdaki rakama bakıp hayata küsmenize hiç gerek yok.
10) Kendinize sağlıklı ve fit olmak adına bir instagram hesabı açın ve sağlıklı yaşamı hayat standartı haline getirmiş insanları takip edin. Bende bunu yaptım ve birçok abla, arkadaş,kız kardeş kazandım ordan. Benide takip edebilirsiniz isterseniz kullanıcı adım fit_universitelii J
  Yazımın sonlarına gelirken asla vazgeçmemeniz gerektiğini bir kere daha vurgulamak isterim. Hiçbir sağlıksız beslenme sizi yıldırmasın. Herşeyin telafisi var unutmayın. Sabır herşeyin ilacıdır sabredin ve olacakları izleyin. Eminim sabrın sonunda çok güzel sonuçlar alacaksınız. Yarın yeniden görüşmek üzere sağlıklı ve fit kalmanız dileğiyle..