Katagoriler

22 Nisan 2016 Cuma

Peki Ben Kimim ?


  Dün ufak bir selamlama yapmıştım zaten. Bugün kendimi tanıtmaya karar verdim. Bu yola nasıl başladığımı ve nelerle karşılaştığımı dile getireceğim.
  Karabük Üniversitesi Uluslararası İlişkiler 2. sınıf öğrencisiyim. Boyum 1.71 kilom 77.5 (şuanlık). İstanbul'da yaşıyorum. Kısa özet sanırım yeterli :)
  Bu yola bir aşk acısı sonunda aldığım kiloları vermek için başlamıştım. O zaman 18'ime yeni girmiştim. 21 Ocak 2015 üniversite 1. sınıfın yarısı bitmiş ara tatilde eve gelmiştim.Herkes küçüklüğümden beri kilolu olmamdan rahatsızdı tabi ben hariç. Malum aşk acısı depresyonlu geçiyordu ve kendime hiç bakmıyordum "az zayıfla" diyenleri de pek umursamıyordum. Kendimce çok güzeldim gözlerim renkliydi herkesten güzeldim kafası içindeydim. Bir gün aynada kıyafetlerimin olmadığını fark ettim ve rahatsız hissettim. Ardından başladım diyetleri araştırmaya bir çok diyet listesi vardı ama aradığıma ulaşamamıştım. Ardından instagramda keşfet kısmına bakınırken diyet motivasyon amaçlı açılmış sayfaları gördüm çok tesadüftü benim için. Birkaç profil incelemeye başladım çok harika sonuçlar alanlarla karşılaşınca "acaba bende yapabilir miyim?" sorusu beynimi kurcalamaya başladı. Bakındım 2-3 gün boyunca neler yiyorlar neler yapmışlar. Ardından geçtim aynanın karşısına bir before fotoğrafıda ben çektim. O gün şekeri bıraktım aynı zamanda çayıda zaten çay tiryakisi biri değildim olmadım da hiç. İlk birkaç gün kimse beni umursamadı yapamayacağıma inanıyorlardı çünkü hep başlayıp bırakıyordum. 92 kilo ile başladım bu yolculuğa ardından ara tatil bitene kadar 87 olmuştum bile. Yurda döndüğümde çoğu arkadaşım inanamamıştı çok şaşırmışlardı ve devamı gelmez sanıyorlardı. 2 ay eve gelmedim ve o 2 ayda 82-81 aralığına düşmüştüm. Her kıyafetim bol geliyordu en büyük mutluluk buydu gören hayret ediyordu. Eve döndüğümde ailem şok olmuştu ben en son kaç yaşında o kilodaydım hatırlamıyordum bile. Tüm kıyafetlerim daraltıldı giyim tarzım ufak bir değişim yaşadı.. Yaz tatil başına kadar en düşük 79 kilo gördüm. Tatile gidip döndüğümde tekrar 83 ile dönmüştüm. Yinede pes etmedim spor salonuna yazıldım ve okul açılana kadar 78 kilo olmuştum.. Taa ki Kurban Bayramı'na kadar...
  O heyecanla -78 olma heyecanı- bayramdada herkesin laflarıyla şımarmam sonucu tekrar kilo almaya başladım.. 
Ekim..
Kasım..
Aralık..
Ocak..
Ve Şubat. 87 kiloyu görmüş, şişko, hayata küsmüş, depresif bir kız oldum.Dışarı çıkmaktan ve fotoğraf çekmekten nefret eder hale gelmiştim. Gayet fit bir erkek arkadaşım vardı ve ben onun yanında sadece kiloluydum Evet o beni kilolu halimle tanıdı ve sevdi. Lakin bu depresif hallerimden hiç haz almadı. Sağlıklı yaşamaya başlamam gerekiyordu ama bir neden bulamıyordum. Yaz yaklaşıyor ve vücudumdan utanıyordum. Bir akşam gerçekten mutsuzluktan ağlamak üzereydim ki erkek arkadaşım "madem bahane bulamıyorsun o zaman senin zayıflamanı ben istiyorum" dedi ve bana en büyük nedeni buldu. Evet onun yanında güzel görünmek için zayıflayıp sağlıklı yaşama kavuşmalıydım. Başladım bu neden sonucunda 87 kiloyu yok etmek için savaş başlattım kilolarımla. Her zaman benim yanımda oldu ve bana hep inandı. Kısa bir süre içinde tekrar 82'li rakamlara döndüm. Gerisi içinde takviye ürün kullandım -bunu ilerideki yazılarımda açacağım- takviye ürün sonucunda şuan 77.5 kiloyum. Ailem eve döndüğümde şok oldu. Bana inanmayan herkes hayranlıkla "maşallah" dedi. Şuan hedefim 55-60 arasında olmak. Ve ben yolun yarısına geldim sayılır. Çok mutluyum denediğim her kıyafet oluyor giyim tarzımı yansıtmaya başladım. Eğer sizde kilonuz varsa ve size inanmayanlar varsa onlara ne kadar iradeli olduğunuzu gösterin. En büyük mutluluk onların suratlarındaki ifadeyi görmek inanın bana. Şimdilik bu kadar yarın yine görüşmek üzere sağlıcakla ve fit kalmanız dileğiyle..