Katagoriler

22 Mayıs 2016 Pazar

Ara Öğün İçin Seçilebilecek 7 Besin.

Herkese merhabalar. Bugün benimde çok sorun çektiğim ara öğünleri ele alacağım. Malum sürekli aynı şeyleri yemek insanı sıkıyor. Benim gibi sürekli değişim arayan birini nasıl sıktığını tahmin etmeniz zor olmayacaktır. Kendim için tercih ettiğim sizlere de önerebileceğim 7 besini sizlere tanıtacağım bu yazımda.
   Öncelikle şunu belirtmekte fayda var. Herkesin ara öğün tercihi tabiki farklıdır AMA ara öğünleriniz kalori olarak 100-150 kalori aralığında olmalıdır. Ben kalori sayarak yaşamımı devam ettirmiyorum fakat kalori sayan arkadaşlara bu çok yarayacaktır eminim.
   1) İlk olarak ara öğün tercihlerimizden birini KURU YEMİŞ olarak kullanabiliriz. Peki hangi kuruyemişin ne kadarı 1 porsiyon eder hemen göz atalım. 
       Badem 1 porsiyon için 10 adet tüketilmeli.
       Ceviz 1 porsiyon için 6 parça tüketilmeli.
       Fındık 1 porsiyon için 10 adet tüketilmeli. 
   Fındıkta bulunan iyi yağlar zayıflamaya birebirdir. Ayrıca badem ve fındık gün içinde enerji verdiğinden benim ara öğün tercihlerimin başında gelmekte.

  2)Tarçınlı süt. Aslında tarçının zayıflatığına dair net bir bilgi yok ama kolesterol seviyesini azalttığı ve kan şekerini düzelttiği biliniyor.Tükettiğimiz bir bardak süt hem kan şekerimizi düzenler hemde kalsiyum ihtiyacımızı karşılar. Ben genelde yatmadan önce içmeyi tercih edenlerdenim.

   3)Meyvede yine ara öğün olarak tercih edilebilecekler arasında ilk üçte yer alıyor benim için. Fakat hepsinin içerdiği şekerler farklı olduğundan tercih ederken kalorine dikkat etmek gerekiyor. Gelin hemen porsiyonlara göz atalım
     Yeşil erik 1 porsiyon için 10 adet tüketilmeli.
     Taze kayısı 1 porsiyon için 4 adet tüketilmeli.
     Kiraz 1 porsiyon için 12 adet tüketilmeli.
     Ananas 1 porsiyon için 2 ince dilim tüketilmeli.
     Elma 1 porsiyon için 1 adet tüketilmeli.
     Nektari 1 porsiyon için 2 adet tüketilmeli.

  4)Yoğurt yine ara öğün olarak tercih edilebilir. Yoğurt tok tutar, kan şekerini dengeler ve kalsiyum içerdiği için kemiklere katkısı çok büyüktür.Ayrıca yağ yakımınada yardımcıdır.
  5)Yumurta yine tok tuttuğu için ara öğün olarak tercih edilebilir. 2 adet yumurta tüketilmesi doğru olandır. Kası arttırır ve yağ yakımını hızlandırır.
  6)Yarım paket diyet biskivü ve 1 bardak şekersiz kahvede tercihiniz olabilir. Ben çok acıktığımda ara öğün tutması için bunu tercih ediyorum.

  7) 1 bardak ayranda yine sizi tok tutar ve ana öğününüze kadar idare eder.
Ağırlıklı olarak süt ve süt ürünleri tüketmeniz çoğunlukla size katkısı olacaktır.

Sağlıklı ve fit kalınız.