Katagoriler

20 Mayıs 2016 Cuma

Konuğumuz Yağmur Hanım..

Hikayemi dinlemek istediğin için öncelikle teşekkürler.Ben instagram kullanıcı adı ile "dukanyagmuru" Aslında bu sadece benim hikayem değil,benim durumumda olan herkesi bir köşesinden ilgilendiren bir durum sanıyorum ki...2012 yazında üniversite 1.sınıf bitmiş,sadece dinlenme ile geçen bir yaz tatili hayali ile memlekete dönmüş biriydim ve sadece can sıkıntısından ve etrafımdaki insanların bir diyet hali içinde olması çabasından gelen bir "farkındalık" oluştu."kilolu olmak".O zamanlar 86 kilo,gözlüklü,sivilceli bir mühendislik öğrencisiyim.Sadece sevgilim ve derslerimle ilgileniyorum.Kolumda dünya yakışıklısı bir adam,demek ki diyorum dış görünüş çok da önemli olmamalı henüz birileri için.En yakın erkek arkadaşım bir 15 kilo zayif 15cm uzun olsan ne güsel olurdun diyor.Daha da farkediyorum aslında kilolarımı ama umursamamaya devam ediyorum.Aslında içten içe sevgilimin ben senin içini gördüm demeleri canımı sıkıyor ama önüne geçemiyorum.Yüzün güzel,akıllı,tertemiz bir kızsın fiziğinde güzel olmayıversin ne ki(!)avuntularına evet ya diyorum içime dokunuyor ama hala kıpırdama yok.O yaz gözlüklerden kurtulmak adına bir lazer operasyonu geçirdim.15 gün kadar güneşe çıkmam da yasak.İlk cümlelerde dediğim gibi sadece can sıkıntıs(evden çıkamıyorum)ve etrafımdakilere duyduğum "neden bu kadar uğraşıyorlar bu kadar zor mu?" merağı sayesinde kalori sayımı ile diyete başladım.Baktım ben baya baya zayıflayabilirim ilk haftadan 3 kilo vermişim bile.Asıl hikaye şu ki,verilecek kilosu 10dan fazla olan insan benim gözümde kiloludur,ötesi yok.Öyle kalori saymak,şok diyetler,detoxlar ile olacak iş değil.Onlar maksimum 5 kilo verecekler diyorum kendime,benim adam akıllı bir sistem oluşturmam lazım. O zamanlar instagramda bu olaylar yok tabi,blogspotlar daha meşhur.Kendimi motive etmek için bir blog açsam okuyacak insanları nereden bulacağım...Başladım bilgisayarıma günlük tutmaya,yediklerim egzersizlerim derken iyice gaza geldim. O yaz gözlükler çıktı,vücudumdan da 10 kiloyu şutladım.Otobüsten inince erkek arkadaşımın beni tanıyamamasını  unutamam asla :) kendime yaptığım yatırım insanlar tarafından o kadar çok taktir aldı ki zaten popüler olduğumu düşündüğüm ortamım daha da büyümeye başladı. İnsanlar tarafından daha çok dinlenilmek,insanların beni başardığım bir şeyle anması gün geçtikçe güvenimi arttırdı ruhumu okşadı.Bırakmadan usanmadan ilerledim.Başarmayı sevdiğim için yılmadan devam etmeyi öğrendim. Ağır tedaviler gördügüm rahatsizliklarim oldu,bırakmadım.Tutunduğum şey ise "başardığını hissetmek" Kilo verimim ağır ama sağlam şekilde devam etti. Arada +3 +5kg olduğu olsa da 2014 yılında 65-70 kg arası gezeliyordum.Daha çok protein ile beslenip deliler gibi spor yaparken bir gün tv de Pierre Dukan i gördüm Türkiye'de diyetini uygulayıp zayıflayan 50 bayandan bahsediyordu.Beslenme tipime zaten benzediği için kitabını bir solukta okuyup diyete başladım.ideal kiloma indiğim halde hala diyetin 3.evresindeyim.Tat almayı çok iyi bildiğim keyifli bir yolculuktayım..Halen bu yolculuğuma ilk günkü heycan ile devam etmekteyim :)  bugün blogunda beni konuk eden arkadaşım vasıtasıyla hikayemi anlatma imkanı buldum. Hikayemin sizlere motive olması dileğiyle..