Katagoriler

23 Mayıs 2016 Pazartesi

Metabolizma Hızlandırmanın 5 Yolu

Genellikle gün içinde metabolizma çalışmadığında vücut ödem toplar yada size tartıda artı bir rakam göstermeye neden olur. Metabolizmanın çalışması için genellikle ara öğün tüketmeniz veya yan olarak takviye tercihler yapmalısınız. Bu tercihler nasıl olmalı derseniz size biraz yardımcı olmaya çalışacağım..
  1)Baharat tüketin. Kırmızı biber veya diğer baharatlar yemeğe ortalama 1 çorba kaşığı kadar eklenmelidir. Tabi bu sizin acı sevmenizle alakalı birazda. Yemeğe etkilenmesi metabolizma hızını oldukça fazla arttırır.


2)Protein tüketin. Proteinli besinler sindirilirken vücut olduğundan fazla enerji harcar. Buda metabolizmanızın daha fazla çalışmasına neden olacaktır.
 3)Yeşil çay için. Yeşil çay tüketilmesi metabolizma için oldukça yararlıdır. Özelikle spordan önce 2-4 bardak su ve ile 2 bardak yeşil çay tüketilmesi egzersizde %17 daha fazla kalori  yakılmasına yardımcı olur (Buda araştırmalarımdan özel bir detay kıymetimi bilin hehe :) )

 4)Güne mutlaka kahvaltı yaparak başlayın. Sabah yapılan dengeli kahvaltılar metabolizmayı çalıştırır ve gün içinde yediğiniz yiyecekleri sindirmekte yardımcı olur. Akşamlarıda metabolizma yavaşladığından ağır yemekler yemekten kaçınmalıyız.

 5)Toksinleri atmak için her gün 2-3 litre su tüketin. Vücutta oluşan su kaybı nedeniyle metabolizma hızı yavaşlar. Buda size malesef tartıda artı rakam olarak döner.
  

Sağlıklı ve fit kalın..