Katagoriler

28 Mayıs 2016 Cumartesi

Ramazan Sağlıklı Yaşam Planım..

11 ayın sultanı Ramazan yaklaşıyor. Vücut 12 saatten fazla aç kalıyor ve sofraya oturduğumda şahsen göz dönmesi yaşayıp tıka basa yiyorum. Buda her Ramazan sonucunda bana kabus gibi anlar yaşatıyor. Bu Ramazan'da sizlere neler yapacağımın planını anlatacağım.
  İftarda 2 bardak, iftar sahur arası 4 bardak ve sahurda 2 bardak su tüketeceğim. Kahve ve çaydan uzak durup bitki çayları tercih edeceğim.
  Sahurdan sonra hemen yatmak yerine 1 saat sonra yatacağım. 
  Sahurda mutlaka tok tutucu meyveler ve yemekler yiyeceğim. Tabiki bunlar ; Yumurta, süt, et
 ürünleri, yoğurt, yulaf ezmesi gibi.
   İftarda ise daha az yemek yiyeceğim. Genelde beni iftar açmaya son 3 dakika kala nefsim çok zorluyor. Açar açmazda gömülüyorum tüm yemeklere ama bu sene öyle yapmayacağım. Önce 1 tabak çorba içeceğim ve sofradan kalkacağım aradan 1 saat sonra yemek yiyeceğim onuda çok abartmamak şartıyla.
  Yemekten sonra tatlı yemeyeceğim. Yemekten 2 saat sonra yenilen tatlı daha sağlıklı eğer yemek isterseniz bunu önerebilirim sizlere.
  Yemekten sonra mutlaka yürüyüş yapacağım. Ağır sporlardan ziyade yemekten 30 dakika sonra 30 dakika yada 60 dakika yürümek çok iyi geliyormuş.
  Bu Ramazan sonunda 73-72 kilo görme hedefim var umarım nefsime yenilip kilomda artı görmem. İnanıyorumki azim edersem ve başaracağıma inanırsam ki inanıyorumda yaparım. İnanmak yeterli yapmak için inanmaktan vazgeçmeyin. Eğer Ramazanda sizde ne yapacağınızı kara kara düşünüyorsanız bu yazımın tamda sizler için olduğuna eminim. İşe yaraması dileğiyle sağlıklı ve fit kalın..